4 jul 2023

Als ervaren ondernemer hulp inschakelen? Ludo deed het en plukt er nu de vruchten van!

Het is natuurlijk fantastisch om een onderneming te runnen die goed loopt, maar in je eentje kan zo’n goedlopend bedrijf ook best een uitdaging zijn. Vooral als de aanvragen maar blijven binnenstromen en je in je eentje alle ballen omhoog moet zien te houden. Dit ondervond ook Ludo van Food for the Mood Catering & Events. Al sinds 2010 runt hij zijn cateringbedrijf en sinds afgelopen mei schakelde hij onze hulp in. Inmiddels plukt Ludo de vruchten van onze samenwerking en verloopt deze erg prettig. Dat maakt het zo leuk om je in dit artikel meer over onze samenwerking met Ludo te vertellen.

Een echte rasondernemer die zelf alle ballen omhooghield

Als je net als Ludo een echte rasondernemer bent, herken je het vast wel: wanneer je een goedlopend bedrijf hebt, kan het werk blijven opstapelen en heb je op een gegeven moment geen tijd en ruimte meer hebt om niet alleen in, maar ook aan je bedrijf te werken. Iemand in dienst nemen is dan doorgaans een te grote stap, maar door het personeelstekort van het moment besloot Ludo de samenwerking met Virtual Green aan te gaan. Ludo kende al Virtual Green teamlid Nikita en kwam via via bij ons terecht.We besloten om eens vrijblijvend bij hem langs te gaan, want op locatie konden we goed met elkaar kennismaken en konden wij zien hoe hij destijds te werk ging. We legden uit hoe wij hem konden helpen en het voelde gelijk al heel goed. Zodoende besloot Ludo om daadwerkelijk onze hulp in te schakelen.

First things first

Als eerste zijn we aan de slag gegaan met Ludo’s mailbox. Die was namelijk onoverzichtelijk, vol en er zat geen structuur in. We hebben zijn mailbox opgeschoond en een structuur erin aangebracht. Sindsdien beheren wij al zijn e-mails en zorgen we ervoor dat zijn mailbox netjes en overzichtelijk blijft. We beantwoorden klantvragen die via de website en telefonisch binnenkomen en sturen offertes op. Die offertes maken wij in een systeem waarmee Ludo zelf al werkte. Wij kenden het systeem nog niet, maar hebben het ons snel eigen gemaakt.

Agendabeheer

Als logisch gevolg van het compleet verzorgen van de aanvragen voor offertes, hebben wij ook het beheer van Ludo’s agenda op ons genomen. Daardoor kunnen wij direct zien of er op een bepaalde datum nog ruimte vrij is voor een klant.

Facturen verwerken

Via de e-mail van Ludo komen ook facturen binnen. We hebben al snel een werkwijze gevonden om die facturen makkelijk te kunnen verwerken. Zodoende houden niet alleen wij, maar ook Ludo het overzicht en blijft zijn mailbox opgeruimd.

Korte lijntjes

Wij vinden het zeer prettig om met Ludo samen te werken. De communicatie met Ludo is heel laagdrempelig, vaak via WhatsApp, en zeer fijn. Als we even niet weten wat we met een mail moeten doen, kunnen we die gerust laten staan voor Ludo. Daarnaast reageert hij vrij snel, waardoor wij bij vragen vaak snel geholpen worden en weer verder kunnen werken.

De juiste beslissing

We werken nog maar een aantal maanden samen, maar we kunnen nu al zeggen dat de samenwerking erg prettig verloopt. Ook Ludo merkt dat het de juiste beslissing is geweest om een beroep op ons te doen. Door onze hulp in te schakelen, kan hij doen wat hij het leukste vindt aan zijn onderneming: de catering verzorgen voor diverse klanten in Alkmaar en omgeving.

Twijfel je nog? Laten we vrijblijvend kennismaken!

Twijfel jij of het voor jou tijd is om wat taken uit handen te geven? Merk je dat je overspoeld wordt door werkzaamheden, waardoor er geen tijd en ruimte overblijft om te doen wat jezelf het leukste vindt? Neem dan contact met ons op en laten we eens vrijblijvend kennismaken!

 

 

De-WerkgeversArchitecten-header

Jouw Virtual én Personal Assistants!

Wij handelen de zaken af die jou energie kosten, die je liever niet doet en die je veel tijd kosten. Zowel zakelijk als privé. Benieuwd wat we precies kunnen doen?

Verder lezen?

Hoe wij meegroeien met Mara van Sales in Heels

Hoe wij meegroeien met Mara van Sales in Heels

Het is alweer een jaar geleden dat wij schreven over Mara van Sales in Heels. Bij ons draait alles om het ondersteunen van onze klanten bij het bereiken van hun doelen. We zijn daarom ook blij dat wij ondertussen alweer bijna 1,5 jaar samenwerken en mee mogen groeien...