Ken jij het merk ChiQ al? ChiQ verkoopt allerlei artikelen zoals witgoed, televisies en batterijen. Dit merk valt onder moederbedrijf Sichuan Changhong Electric Co., Ltd, wat in China is gevestigd. Dit moederbedrijf is beursgenoteerd en opereert wereldwijd, dus het is een grote speler op de markt. Echter zit het hoofdkantoor van Europa, Changhong Europe s.r.o, in Praag. Omdat het zo’n groot bedrijf is, ben ik best wel trots dat ik voor de Nederlandse en Belgische markt van ChiQ een aantal belangrijke taken op mij mag nemen. In dit artikel vertel ik je dan ook graag meer over de opdrachten die ik als Virtual Assistant voor dit merk uitvoer.
Hoe kreeg ik van ChiQ Virtual Assistant opdrachten?
David van Hoven is verantwoordelijk voor al het reilen en zeilen van ChiQ op de Nederlandse én Belgische markt. Toen het merk de Nederlandse markt opging, zochten zij iemand die de klantenservice op zich kon nemen en die de klantprocessen in de aftersales kon beheren. In zijn zoektocht kwam David uiteindelijk bij mij terecht en sindsdien neem ik inderdaad deze taken op mij.
Welke Virtual Assistant opdrachten heb ik dan voor ChiQ?
Ik voer diverse en uiteenlopende Virtual Assistant opdrachten uit voor ChiQ, maar ik houd mij hoofdzakelijk bezig met het beheren van de hele backoffice en customer service voor de Nederlandse en Belgische markt. Ik behandel alle klachten en beantwoord alle vragen van klanten die via de telefoon of per e-mail binnenkomen. Ik houd elke dag bij welke klachten en vragen er binnenkomen en zorg ervoor dat alle e-mails en telefoontjes van die dag netjes worden beantwoord. Ook bestellingen die worden geannuleerd of worden teruggestuurd en ruilingen neem ik voor mijn rekening.
Monteur in Nederland of hoofdkantoor in Praag?
Gaat een koelkast of airco binnen het garantietermijn kapot? Dan verwijs ik de klant door naar een monteur in Nederland. Is er iets kapot gegaan dat naar het hoofdkantoor in Praag moet om te worden gerepareerd? Dan komt hier veel administratie bij kijken, want dan moet dat worden ingeboekt en krijgen we te maken met vergoedingen. Ook deze administratie neem ik op mij.
Gegevens in kaart brengen voor aangiftes
In Nederland en België gelden bepaalde regels omtrent het verkopen van de producten die CHiQ verkoopt. Daarom moet het merk maandelijks, per kwartaal en jaarlijks aangiftes voor die producten doen. In de aangifte moet onder andere worden doorgegeven hoeveel er van elk product het afgelopen jaar is verkocht, wat er retour is gekomen, om hoeveel kilo het gaat enzovoorts. Al deze gegevens vul ik in een systeem in en houd ik goed bij, zodat elke keer weer op tijd een aangifte kan worden gedaan.
Overleggen en trainingen
Er is regelmatig een overleg tussen de vestiging in China en de vestiging in Europa over bepaalde onderwerpen. En zijn er nieuwe producten aan het assortiment toegevoegd? Dan worden hierover trainingen geven. Ook bij deze overleggen en trainingen ben ik aanwezig, zodat ik de klanten van ChiQ nog beter kan helpen.
Ik help Chiq met groeien!
Al met al geeft ChiQ mij als Virtual Assistant dus best veel opdrachten en daar ben ik onwijs blij mee! Over het algemeen zorg ik ervoor dat de verkoop van dit ChiQ binnen Nederland en België goed verloopt en dat de klanten tevreden zijn, zodat dit bedrijf steeds meer blijft groeien.
Welke Virtual Assistant opdrachten heb jij voor mij?
Zoek jij ook een echte spin in het web die voor jou bovengenoemde taken en misschien ook wel andere taken op zich kan nemen? Neem dan gerust contact met mij op, want ik kijk graag samen met jou naar wat ik precies voor jouw bedrijf kan betekenen.