11 jan 2023

Hoe Nikita de stoute schoenen aantrok en lid werd van ons team

Met groot genoegen kunnen we vertellen dat we ons team weer hebben mogen uitbreiden. Sinds oktober 2022 is namelijk ook Nikita werkzaam voor Virtual Green Business Support. In dit blogartikel vertellen we hoe Nikita bij het team kwam en vertelt Nikita zelf hoe zij haar eerste maanden bij Virtual Green heeft ervaren.

Hoe Nikita bij het team van Virtual Green kwam

Nikita miste een bepaalde uitdaging in haar vorige werk en de lange reistijden braken haar op. Via via hoorde Nikita van Virtual Green, waarna ze de stoute schoenen aantrok en een open sollicitatie stuurde. Ze nam dus zelf het initiatief om bij ons team te komen en dat zegt natuurlijk al heel wat over haar persoonlijkheid. Aan de hand van haar open sollicitatie, hadden we een kennismakingsgesprek waarbij het gelijk klikte. Het klikte zo goed, dat Nikita ook meteen in loondienst is getreden. Het fijne aan Nikita is dat ze zelfstandig is, niet bang is om initiatieven te nemen en dingen snel oppakt. Je hoeft haar maar één keer iets uit te leggen waarna ze de taak volledig zelfstandig kan uitvoeren. Zo voert ze bijvoorbeeld de standaard wekelijkse en dagelijkse terugkerende taken met gemak zelfstandig uit.

Een echte aanwinst

Ik vind Nikita echt een aanwinst voor Virtual Green, omdat ze dankzij haar zelfstandigheid echt wat taken van mij kan overnemen, waardoor ze voor mij de werkdruk verlaagt. Daarnaast kan ik ook fijn met Nikita sparren over bepaalde dingen, bijvoorbeeld over hoe we dingen momenteel aanpakken en hoe we dat in de toekomst het beste kunnen gaan doen. Bovendien is Nikita echt iemand waarop je kunt bouwen en die ook nog eens gezellig is en houdt van de vrijmibo. Een echte aanwinst voor het team dus! Hieronder vertelt Nikita hoe zij haar eerste maanden bij Virtual Green heeft ervaren.

Even wennen

Sinds 1 oktober 2022 ben ik in dienst bij Virtual Green en tot nu toe is nog geen één dag hetzelfde geweest. Ik ben onder de indruk van de vele en uiteenlopende werkzaamheden die er zijn en de hoeveelheid verschillende systemen waarmee Virtual Green werkt. Het was voor mij dan ook even wennen en ik moest even mijn weg in die systemen vinden, maar ik merk wel dat ik er steeds beter mee kan omgaan. Kim daagt mij uit om zelf op onderzoek uit te gaan en dingen dus zelf uit te zoeken. Hierdoor ontdek ik niet alleen zelf nieuwe dingen, maar ontdek ik ook wat ik zelf de fijnste manier van werken vind. Zodoende creëer ik mijn eigen werkwijze en heb ik inmiddels mijn draai bij Virtual Green gevonden. Ik merk dat ik daardoor nog gemotiveerder wordt om voor dit bedrijf lekker aan de slag te gaan.

Aan de slag voor Installatiebedrijf Piet Bruijn

Een goed voorbeeld hiervan is de opdracht die wij kregen van Installatiebedrijf Piet Bruijn. Voor dit bedrijf moesten in totaal 200 mensen worden gebeld om te vragen of zij interesse hadden in een afspraak voor een adviesgesprek. Kim gaf mij de opdracht om dit te gaan doen en liet mij zelf bepalen hoe ik dit ging aanpakken. Als de opdracht maar voltooid was en aan het einde van het project het voor Installatiebedrijf Piet Bruijn duidelijk was welke klanten een adviesgesprek wilden en welke niet.

 Even bedenken hoe ik dit ging aanpakken, maar het is gelukt!

Ik moest even nadenken over hoe ik deze opdracht hebt beste kon gaan doen, maar uiteindelijk is het mij gelukt. Ik heb in Office een agenda aangemaakt en daarin bijgehouden welke klanten ik wanneer heb gebeld en wat er uit het telefoongesprek is gekomen. Wilden klanten inderdaad een adviesgesprek? Dan plande ik die gelijk met hen in. Na het telefoongesprek stuurde ik per mail een bevestiging voor de afspraak van het adviesgesprek. Inmiddels zijn al die 200 mensen gebeld en gaat de opdracht gewoon verder.

Direct betrokken bij nieuwe samenwerkingen

Inmiddels zijn we gestart met een aantal nieuwe samenwerkingen. Vanaf het begin van de samenwerkingen met deze klanten, nemen we Nikita mee in alles wat er moet gebeuren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het laten zien hoe we een samenwerking opstarten, hoe we verder gaan, hoe we dingen aanpakken etcetera. Zo is Nikita ook aanwezig geweest bij de kick-off met een nieuwe klant. We betrekken Nikita direct vanaf het begin zoveel mogelijk bij samenwerkingen met nieuwe klanten, zodat ze alles direct vanaf het begin meemaakt, bij de klanten betrokken is en de klanten haar ook meteen goed leren kennen en met haar over bepaalde zaken kunnen sparren. Hierdoor kan Nikita uiteindelijk zelfstandig de samenwerkingen met deze nieuwe klanten verder oppakken.

Ook handen tekort? Schakel Virtual Green in!

Zoals je ziet, kun je Virtual Green echt voor allerlei verschillende werkzaamheden inschakelen. Hoe groot de omvang van het project ook is. Kom jij (tijdelijk) handen tekort en is er een taak die broodnodig moet gebeuren waaraan je maar niet toekomt? Neem dan contact met ons op, want onze team van professionals helpen je graag!

De-WerkgeversArchitecten-header

Jouw Virtual én Personal Assistants!

Wij handelen de zaken af die jou energie kosten, die je liever niet doet en die je veel tijd kosten. Zowel zakelijk als privé. Benieuwd wat we precies kunnen doen?

Verder lezen?