9 okt 2023

Hoe Vera van Vevice Communicatie Virtual Green slim inzet voor haar klanten

Wat doe je als je een aantal diensten aanbiedt die Virtual Green ook aanbiedt, kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan, maar je in je eentje niet meer alle ballen hoog kunt houden? Juist, dan schakel je de hulp in van Virtual Green en laat je hen voor jouw klanten aan de gang gaan. Hierdoor krijg  je zelf meer tijd en ruimte voor de andere werkzaamheden binnen je bedrijf én krijgen jouw klanten de kwaliteit die zij gewend zijn. Dat moet Vera hebben gedacht toen ze bij ons aanklopte. Met haar bedrijf Vevice Communicatie helpt Vera andere ondernemers om alles uit LinkedIn te halen en zodoende hun bedrijf te laten groeien. Inmiddels hebben we een aantal leuke opdrachten voor Vera mogen uitvoeren en in dit artikel vertellen we je er alles over. Lees dus vooral even verder! 

Waarom Vera besloot om onze hulp in te schakelen

Een aantal jaren geleden werkte Vera als marketing manager bij een reclamebureau, waarbij ze veel opdrachtgevers heeft geholpen met online marketing. In 2019 besloot ze om voor zichzelf te beginnen en andere ondernemers te helpen om zo veel mogelijk uit het sociale mediakanaal LinkedIn te halen. Dat bleek een schot in de roos, want veel ondernemers weten nog niet zo goed de kracht van LinkedIn en kunnen daarbij wel wat hulp gebruiken. Zij richt zich voornamelijk op bedrijven in de techniek en de maakindustrie. Door de jaren heen groeide Vera’s bedrijf steeds meer, waardoor ze het uiteraard ook veel drukker kreeg. Op een gegeven moment besloot Vera om een aantal taken uit te besteden, zodat ze voor zichzelf meer tijd en ruimte kon creëren om de werkzaamheden te doen die ze zelf het leukste vindt. Zodoende schakelde ze de hulp in van Virtual Green. 

Van koude leads naar warme prospect

De eerste opdracht die wij van Vera kregen was het afgaan van een leadlijst van één van haar klanten. Het doel hiervan was om van die leads potentiële klanten te maken. Vera had vantevoren voor haar klant alle bedrijven opgezocht die hij graag als klant wilde hebben en die in een leadlijst neergezet. Aan ons de taak om die bedrijven te benaderen via LinkedIn. We hielden bij wanneer we die bedrijven een connectieverzoek hadden gestuurd en of die bedrijven dat verzoek hadden geaccepteerd. Als een bedrijf een connectieverzoek had geaccepteerd, stuurden wij er een berichtje naartoe. We hielden de reacties op dit berichtje bij in de leadlijst. Als een lead openstond voor een kennismaking met de klant van Vera, waarvan de leadlijst dus was, gaven we dat aan Vera door zodat zij dat kon gaan communiceren naar haar klant toe. We vonden dit een hele leuke opdracht waaraan we veel tijd hebben besteed.

Creëren van content voor LinkedIn 

De tweede opdracht die we van Vera kregen was het creëren van content voor één van haar klanten. Die klant had bij Vera aangegeven dat hij graag wilde dat iemand teksten schreef voor zijn LinkedIn pagina, zodat hij er zelf vrijwel geen omkijken naar had. Dat hebben wij voor haar gedaan. Via Trello leverde de klant de onderwerpen aan en de foto’s die hij bij de berichten wilde zien staan. Hierbij waren er ook mensen die wij moesten aanschrijven voor een review, dus die hebben wij ook benaderd. Wanneer we de teksten hadden geschreven, stuurden we die op naar Vera. Als haar klant graag nog wat aanpassingen wilde, voerden we die uiteraard door.  

More coming soon! 

Dit waren al twee hele leuke en uitgebreide opdrachten, waarin wij flink onze tanden konden zetten. Binnenkort mogen we weer starten met het afgaan van een nieuwe leadlijst van één van Vera’s klanten. Daar hebben we nu al onwijs veel zin in! Mochten we in de toekomst weer een aantal mooie opdrachten voor Vera hebben uitgevoerd, dan vertellen we je er zeker weer over in een nieuw blogartikel. Stay tuned! 

Ook onze hulp inschakelen voor jouw klanten?

Doorgaans lees je in onze blogartikelen vooral dat wij rechtstreeks voor onze opdrachtgevers werken. We vinden het dan ook extra leuk (en slim!) dat Vera ons juist inzet om opdrachten voor haar klanten uit te voeren. Hierdoor kan Vera zelf de taken blijven uitvoeren waarvan haar hart het snelst gaat kloppen. Lijkt jou dit ook wat en ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gerust en geheel vrijblijvend contact met ons op, want we vertellen je er graag meer over!

De-WerkgeversArchitecten-header

Jouw Virtual én Personal Assistants!

Wij handelen de zaken af die jou energie kosten, die je liever niet doet en die je veel tijd kosten. Zowel zakelijk als privé. Benieuwd wat we precies kunnen doen?

Verder lezen?

Hoe wij meegroeien met Mara van Sales in Heels

Hoe wij meegroeien met Mara van Sales in Heels

Het is alweer een jaar geleden dat wij schreven over Mara van Sales in Heels. Bij ons draait alles om het ondersteunen van onze klanten bij het bereiken van hun doelen. We zijn daarom ook blij dat wij ondertussen alweer bijna 1,5 jaar samenwerken en mee mogen groeien...

Hoe wij bijna 2 jaar een interim opdracht vervulden

Hoe wij bijna 2 jaar een interim opdracht vervulden

Het is alweer anderhalfjaar geleden dat Kim een interim opdracht kreeg bij Losberger De Boer en we daarover schreven. In eerste instantie zou Kim slechts enkele maanden voor dit bedrijf werken. Dit werd eerder al verlengd naar 30 juni 2023 en inmiddels heeft Kim pas...