1 aug 2024

Hoe wij Duurzaam Bouwloket mochten ondersteunen in het behalen van hun deadline

Bij Virtual Green ondersteunen wij bedrijven met hun taken, dit kan dagelijks, wekelijks, maandelijks, maar ook op interim basis. Zo ook voor Duurzaam Bouwloket (DBL). Begin juni kregen wij de vraag of wij hen op korte termijn konden helpen met een grote opdracht. Dit was dus puur voor tijdelijke ondersteuning. Wij zijn niet vies van een beetje uitdaging en pakten deze opdracht dan ook met beide handen aan. Wat de uitdaging was, lees je hier verder in onze blog.

Duurzaam Bouwloket

Al eerder mochten Kim en Maartje langskomen op kantoor bij Duurzaam Bouwloket om kennis te maken en om te kijken of Virtual Green in de toekomst iets voor hen konden betekenen. Door deze kennismaking was het een korte klap om ons snel in te kunnen schakelen. Duurzaam Bouwloket helpt woningeigenaren verder met gratis en onafhankelijk advies over het energiezuinig, comfortabel en aardgasvrij maken van hun woning. Dit doen zij in opdracht voor ongeveer 150 gemeenten in Nederland.

Een korte deadline

Wij kregen een mail binnen van een projectleider van DBL met de vraag of wij ondersteuning konden bieden voor de bouw van een nieuwe website. Echter, hier hing wel een strakke deadline aan vast: of wij tijd hadden binnen nu en twee weken. Dit ging ons zeker niet in de koude kleren zitten en ondernamen gelijk actie om dit zo snel mogelijk op te kunnen pakken. Binnen een mum van tijd was onze samenwerking opgezet en konden we van start.

Startsein

Toen de samenwerking rond was, hebben wij een kick off meeting gepland. Tijdens de meeting werd uitgelegd wat er precies van ons verwacht werd, hoe wij dit moesten aanpakken en kregen we uitleg over het systeem. Wij ontvingen een briefing en een overzicht van alle content wat wij over mochten zetten. We stemden samen een plan af en bespraken een werkzame manier, zodat wij de collega’s van DBL goed op de hoogte konden houden van onze vorderingen. Dit zorgde voor een duidelijk plan van aanpak, waardoor Denise en Maartje gelijk aan de slag konden.

Aan de slag

Duurzaam Bouwloket was bezig met het bouwen van een nieuwe website en wij mochten content hier naartoe overzetten. Wij ontvingen lijsten van al de content, ruim 50 onderwerpen en pagina’s, wat op de nieuwe site geplaatst moest worden. Na elke pagina gaven wij gelijk een terugkoppeling, zodat het team de laatste checks kon uitvoeren. Aan het einde van de dag stuurden wij een overzicht, zo konden we goed de progressie bijhouden.

Alles werd gecontroleerd en ze gaven ons terugkoppeling van pagina’s die nog aangevuld konden worden of waar nog een aanpassing in gedaan moest worden. Wij pakten dit dan weer op en hielden DBL op de hoogte van de vorderingen, zij checkten dit daarna weer. Zo zorgden we samen voor een vlotte, soepele en snelle samenwerking!

 

‘Ze hadden weinig woorden nodig om te weten wat er van ze verwacht werd.’

 

Korte lijntjes

Wij houden van korte en strakke lijntjes; goede communicatie is het halve werk. Wij waren dan ook ontzettend blij met de communicatie tussen ons en DBL. Wij hadden vlot mailcontact en konden hen bij nood altijd telefonisch bereiken en andersom natuurlijk ook. Wij vinden de communicatie tussen ons en onze klanten zo onwijs belangrijk, hierdoor kun je namelijk een goede werksfeer behouden en zorgen dat je altijd op dezelfde pagina zit. Zodra wij dan ook een mailtje stuurden met een vraag aan de dames, konden wij in de kortste tijd een mailtje terug ontvangen. Dit zorgde ervoor dat wij altijd snel weer door konden met ons werk.

Deadline gehaald

Natuurlijk hebben wij de deadline ook behaald! Denise, Kim en Maartje zorgden ook voor een fijne afgestemde samenwerking binnen het team van Virtual Green. Iedereen wist zijn taak, wat resulteerde in een onwijs efficiënte werksfeer. Wij zijn erg trots en dankbaar voor het vertrouwen en dat wij deze mooie opdracht mochten verwezenlijken op zo’n korte termijn en binnen de aangegeven tijd.

Ons team heeft dan ook veel plezier gehad in deze opdracht en samenwerking. De samenwerking met Duurzaam Bouwloket is ook van een leien dakje gegaan en we hopen dat we wellicht meer voor hen kunnen betekenen in de toekomst!

Interim taken

Het inhuren van een interimmer kan ontzettend handig zijn wanner jij graag alles strak wilt trekken in jouw bedrijf of een extra handje kan gebruiken op korte termijn. Máár ook voor het invullen van een tijdelijke functie of ten overname van ziekte of zwangerschap. Dankzij korte lijntjes en de juiste communicatie kun je heel veel waarmaken vanaf een afstand. Wij voeren graag de taken uit op de manier die jij voor ogen hebt en schakelen graag mee in jouw tijdsbestek. Kan jij een extra handje gebruiken? Neem dan gerust en geheel vrijblijvend contact met ons op!

De-WerkgeversArchitecten-header

Jouw Virtual én Personal Assistants!

Wij handelen de zaken af die jou energie kosten, die je liever niet doet en die je veel tijd kosten. Zowel zakelijk als privé. Benieuwd wat we precies kunnen doen?

Verder lezen?