3 mrt 2025

Van By Thimble naar Klick Steel: een nieuwe samenwerking, maar dezelfde bekende gezichten

Het is altijd een bijzonder moment wanneer oude contacten weer opduiken, zeker als je ze al hebt mogen helpen bij het verbeteren van bedrijfsprocessen. Zo ook in ons geval met Lieke, die we oorspronkelijk ondersteunden bij het optimaliseren van de bedrijfsprocessen voor By Thimble. Enkele maanden geleden stond Lieke weer bij ons op de stoep, maar dit keer met een andere vraag: of we haar konden ondersteunen bij een ander bedrijf, namelijk Klick Steel.

Klick levert op maat gemaakt stalen deuren volledig naar de wens van hun klanten. De deuren worden gemakkelijk in het bestaande kozijn geklikt, waardoor je snel en eenvoudig een prachtige deur hebt.

Even bijkletsen

De vraag was helder: “Of we liever gisteren nog konden starten dan vandaag.” Natuurlijk, geen moment van twijfel, we sprongen meteen in actie. Zo gezegd, zo gedaan: de kennismaking was snel geregeld, even bijgekletst en al snel hadden we een kick off achter de rug. Vanaf dat moment gingen we direct aan de slag om Klick Steel te ondersteunen waar mogelijk.

Van bestelling tot plaatsing

Bij Klick Steel zijn we vanaf het allereerste begin van het bestelproces tot het laatste punt aanwezig om ervoor te zorgen dat alles soepel en efficiënt verloopt. Van het moment dat een klant een offerte wil ontvangen van een deur tot het moment van plaatsing, begeleiden en ondersteunen wij elke stap.

Het bestellingsproces

Wanneer een klant besluit om een deur bij Klick Steel te bestellen, begint ons werk. Wij ontvangen de aanvraag. Wij nemen dan contact op met de klant om te kijken of zijn of haar kozijn geschikt is voor de deuren. Als dit zo is, maken we aan de hand van de wensen van de klant een offerte op maat. Na akkoord op de offerte, plannen wij met de klant een inmeetafspraak in.

Klantcontact

Bij het ontvangen van bestellingen, vragen of wijzigingen is het van groot belang dat geen e-mail wordt gemist. Ook zijn wij bereikbaar via de telefoon voor alle binnenkomende vragen. Wij zorgen ervoor dat het e-mailverkeer snel en efficiënt wordt afgehandeld. Zo kunnen we snel inspelen op klantbehoeften en blijft alle communicatie goed georganiseerd.

Facturen versturen

Nadat de inmeetafspraak geweest is en wij de juiste maten hebben, zorgen wij ervoor dat de facturen op tijd en correct naar de klant worden verstuurd. Dit draagt bij aan een gestroomlijnd proces, zodat de klant precies weet wanneer en wat er betaald moet worden. Na de betaling van de factuur begint het productieproces. De deuren worden eerst getekend en zullen daarna in de fabriek in productie gaan. Zodra de tekeningen klaar zijn, maken wij de planning op en brengen wij de klanten op de hoogte van de datum van de plaatsing van de nieuwe deur(en).

Klantvragen

Gedurende het hele proces kunnen er vragen van klanten opkomen. Of het nu gaat om technische specificaties, levertijden of het opvolgen van een offerte, wij zorgen ervoor dat alle klantvragen snel en professioneel worden beantwoord.

Offertes nabellen

Het versturen van offertes is slechts een deel van het proces. Het is belangrijk om de klant te herinneren aan de aanbieding en te zorgen dat de offerte nog in overweging is. Wij nemen daarom de verantwoordelijkheid om offertes na te bellen en ervoor te zorgen dat klanten de offerte hebben ontvangen en/of ze nog aanvullende vragen hebben. Zo blijft de communicatie tussen ons en de klant open en wordt de kans vergroot dat de klant doorzet naar de volgende stap.

Zorgen dat facturen betaald worden

Een ander belangrijk aspect is het opvolgen van betalingen. We zorgen ervoor dat facturen op tijd betaald worden en nemen de verantwoordelijkheid voor eventuele herinneringen of follow-ups. Dit voorkomt vertragingen en versoepelt het proces.

Schakelen met monteurs

Wij fungeren als schakel tussen het kantoor en de monteurs. Als er vragen zijn over de installatie, zorgen we ervoor dat de communicatie soepel verloopt. Dit betekent dat de monteurs beschikken over alle benodigde informatie om het werk efficiënt uit te voeren.

Wij zien graag het verschil

Het is altijd fijn om te zien dat onze ondersteuning niet alleen gewaardeerd wordt, maar ook daadwerkelijk een verschil maakt in de dagelijkse bedrijfsvoering. We kijken uit naar wat de toekomst nog meer zal brengen voor onze samenwerking met Klick Steel en hopen dat we samen blijven groeien.

Met deze nieuwe samenwerking bewijzen we opnieuw dat, met de juiste ondersteuning, bedrijven kunnen blijven groeien en zich kunnen focussen op hun kernactiviteiten. Heb jij ook interesse? Neem contact met ons op!

De-WerkgeversArchitecten-header

Jouw Virtual én Personal Assistants!

Wij handelen de zaken af die jou energie kosten, die je liever niet doet en die je veel tijd kosten. Zowel zakelijk als privé. Benieuwd wat we precies kunnen doen?

Verder lezen?